چگونه باید برای لیفت ران آماده شوید و مراقبت های آن چیست؟

لیفت ران

قبل از عمل جراحی ، چند نکته برای لیفت ران وجود دارد که توصیه می کنیم.  این موارد به شما در بهبودی شما کمک می کند.  مهم است که از مشاوره قبل و بعد از عمل جراح خود پیروی کنید ، زیرا این موضوع مخصوص شماست.  توصیه های کلی در مورد آماده سازی لیفت ران شامل موارد زیر است:چگونه باید برای لیفت ران آماده شوید و مراقبت های آن چیست؟

رانندگی

بعد از عمل شما حداقل ۲ تا ۳ هفته قادر به رانندگی نخواهید بود.  دلیل این امر به دلیل زخم ران و داروهای ضد درد شما است که می توانند بر قضاوت و تمرکز شما تأثیر بگذارند.

نظارت

توصیه می کنیم حداقل ۲۴ ساعت پس از عمل ، تحت نظارت

بزرگسالان قرار داشته باشید.  داروهایی که مصرف می کنید باعث می شوند احساس سرگیجه یا سبکی داشته باشید و به همین دلیل ممکن است در انجام برخی کارها در خانه به کمک نیاز داشته باشید.

خواب و استراحت

اگر هنگام خواب ران خود را روی بالش قرار دهید، خواب راحت تری خواهید داشت.  بنابراین مطمئن شوید که بالش های یدکی زیادی در خانه دارید.  همچنین ممکن است استراحت و خوابیدن روی کمر در وضعیت تمایل راحت تر باشد.

برای کل بهبودی لازم نیست در رختخواب بمانید.  توصیه می کنیم تا چند روز اول بعد از عمل ، پیاده روی های آرام را شروع کنید.  هنگام خارج شدن از رختخواب ، باید به آرامی پاهای خود را از پهلو بچرخانید و هنگامی که نشستید چند دقیقه به خودتان اختصاص دهید.  این امر برای جلوگیری از تابش نور هنگام ایستادن است.  در روزهای اول باید هر حرکتی را به آرامی انجام دهید و مطمئن شوید که استراحت زیادی دارید.  داشتن تعادل مناسب بین کاهش فعالیت و استراحت باعث تسریع در بهبودی شما خواهد شد.

وسایل خانگی و کارها

مهم است که بخیه ها را در قسمت ران خود نکشید.  شما نباید وسایل سنگین را بلند کنید.  بنابراین قبل از انجام مراحل خود ممکن است بخواهید خانه را تمیز کنید ، لباس ها را شسته و سطل را بیرون آورید.  این کمک بزرگی خواهد بود برای هنگامی که به خانه می آیید و نیاز به استراحت دارید!

علاوه بر این ، برای جلوگیری از سفت شدن بخیه ممکن است بخواهید مواد غذایی و ظروف سفالی را از کمد خارج کرده و آنها را روی سطح کار قرار دهید.  این امر دسترسی به آنها را آسان می کند.

خرید و غذا

در چند هفته اول بعد از لیفت ران شما قادر به بلند کردن کیسه های خرید سنگین نخواهید بود.  بنابراین ممکن است شما مایل به تهیه مواد غذایی قبل از روز عمل خود باشید.  حتی ممکن است پختن بعضی از وعده های غذایی برای قرار دادن در فریزر مفید باشد ، پس دیگر لازم نیست نگران آشپزی باشید!

کودکان و حیوانات خانگی

چه بسا مفید باشد که از خانواده یا دوستان خود بخواهید پس از عمل ، از فرزندان خردسال یا حیوانات خانگی مراقبت کنند.

 رژیم غذایی

برای سرعت بخشیدن به زمان بهبودی بعد از عمل لیفت ران ، باید غذاهای پر پروتئین و کم سدیم را امتحان کنید و بخورید.  یک رژیم غذایی سالم بخورید که حاوی میوه و سبزیجات زیادی باشد.  مقدار زیادی آب و نوشیدنی های بدون کافئین بنوشید.  سعی کنید از غذاهایی که نمک و قند زیادی دارند پرهیز کنید.

همچنین توصیه می کنیم حداقل ۴۸ ساعت پس از عمل از مصرف الکل خودداری کنید.  دلیل این امر این است که الکل می تواند با داروهایی که به شما داده می شود در منزل تعامل داشته باشد.

تن پوش

پس از انجام عمل ، شما نیاز به پوشیدن لباس راحت و شل و بویژه شلوار گشاد دارید.  شاید ایده خوبی باشد که قبلاً این مورد را خریداری کرده و آنها را با خود به بیمارستان برسانید.  همچنین ممکن است بعد از عمل نیاز به پوشیدن یک لباس فشرده سازی در اطراف ران ها داشته باشید.  جراح شما به شما می گوید که چه مدت لازم است این لباس را بپوشید.

  مشاوره جراحی

جراح شما دستورالعمل هایی در مورد چگونگی کمک به سرعت بخشیدن به بهبود شما می دهد.  این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

از نوشیدن مقادیر زیاد الکل ، مصرف داروهای تفریحی ، داشتن BMI زیاد و سیگار کشیدن خودداری کنید.  همه این موارد خطر عوارض را افزایش می دهد.  شما باید حداقل ۶ هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید.  سیگار کشیدن مدت زمان لازم برای بهبودی بدن را به تأخیر می اندازد و خطر عفونت را افزایش می دهد. اگر هرگونه داروی گیاهی را مصرف می کنید ، باید به جراح خود بگویید.  این امر به این دلیل است که آنها می توانند با برخی از داروهایی که توسط جراح خود به شما داده اند در تعامل باشند و بر زمان بهبودی شما تأثیر بگذارد. اگر در مورد هر یک از راه های درمانی که در این لیست وجود ندارد نگران هستید ، در اولین مشاوره خود به جراح خود اطلاع دهید.  داروهای هومیوپاتی می توانند خطر خونریزی و کبودی را افزایش دهند ، بنابراین ، شما باید حداقل از دو هفته قبل از عمل ، مصرف آن ها را قطع کنید.

ضروری است شما از توصیه های گفته شده در مورد آماده سازی لیفت ران خود پیروی کنید ، زیرا این امر به شما اطمینان می دهد که به اندازه کافی سالم برای جراحی هستید.

چگونه باید برای لیفت ران آماده شوید و مراقبت های آن چیست؟  برخی از توصیه های کلی که ما پیشنهاد می کنیم شامل موارد زیر است:

  قرار ملاقات بعد از عمل

شما باید یک یا دو شب را بعد از لیفت ران خود در بیمارستان بگذرانید.  قبل از ترک ، به شما تاریخ ملاقات پیگیری با جراح خود داده می شود.  این معمولاً حدود دو هفته بعد از عمل خواهد بود.  در این ملاقات ، جراح شما بخیه های شما را برطرف می کند ، آن ها به چگونگی بهبودی ران های شما نگاه می کنند و در مورد درمان هرگونه عارضه صحبت می کنند.

 

  مراقبت ویژه از زخم های شما

هر جراح در مورد هر یک از این موارد ، بازه زمانی متفاوتی خواهد داد.  بنابراین ، بسیار مهم است که به آنچه جراح شما به شما توصیه می کند گوش فرا دهید.

در زیر می توانید برخی از بازه های زمانی کلی را پیدا کنید:

زمان خارج از کار

بعد از بلند کردن ران ، شما نیاز به مدتی استراحت از کار دارید.  مدت زمان مرخصی شما بستگی به نوع شغل شما دارد.

برای کارهای رومیزی با فعالیت بسیار کم تحرک ، شاید نیاز به ۱ تا ۳ هفته مرخصی داشته باشید تا به خود فرصت دهید تا بهبودی پیدا کنید.  برای مشاغل فعال تر مانند کار پیشخدمت یا کار دستی ، حدود ۳ تا ۴ هفته مرخصی نیاز دارید.

روال روزانه می تواند بعد از گذشت حدود ۱ هفته از سر گرفته شود ، تا زمانی که این امر مشکلی نداشته باشد.

 

  به ورزش برگردید

بعد از لیفت ران ، شما نیاز به استراحت از ورزش دارید تا بدنتان بهبود یابد.  با این وجود ، باید در طی چند روز اول پس از عمل ، سعی و فعالیت کنید.  دلیل این است که بستر بودن ، خطر لخته شدن خون در پاها را افزایش می دهد و زمان بهبود را به تاخیر می اندازد.

 

 رهنمودهای عمومی به شرح زیر است:

  هفته ۱ تا ۴:

در طول ۴ هفته اول ، شما فقط می توانید فعالیت بسیار اندک و کم تحرک انجام دهید.  این امر به این دلیل است که ورزش هوازی می تواند تورم ران ها را افزایش دهد.  حداقل ۳ هفته بعد از عمل نباید وزنه های سنگین تر از ۵ پوند را بلند کنید.  اگر متوجه شدید برخی حرکات باعث ناراحتی در ران شما می شود ، باید سعی کنید از این موارد جلوگیری کنید.  علاوه بر این ، شما باید ۲ هفته پس از عمل از فعالیت های جنسی خودداری کنید.

 

  هفته ۴ تا ۶:

بعد از گذشت ۴ هفته ، می توانید در ورزش هایی که حرکات سخت گیرانه مانند دوچرخه سواری ندارند ، شرکت کنید.

 

  بعد از ۶ هفته:

۶ هفته پس از لیفت ران ، می توانید تمام انواع ورزش را از سر بگیرید.  این بخش مهمی از مراقبت های بالینی ران شماست.  اگر متوجه شدید هنگام ورزش ، ناراحتی در ران های خود احساس می کنید ، باید یک هفته از تمرینات سخت استراحت کنید.  تعادل مناسب بین ورزش و استراحت بهترین ترکیب برای بهبودی سریع است.

 

  لباس فشرده سازی

جراح شما از شما می خواهد كه بعد از بلند كردن ران خود ، لباس فشرده سازی بپوشید.  آنها دقیقاً به شما خواهند گفت که چه مدت باید این پوشاک را بپوشید و چقدر محکم باید آن را بپوشید (اگر قابل تنظیم باشد).  هدف از پوشاک فشرده سازی کمک به کاهش تورم و کبودی بعد از عمل است.  بسیار مهم است که از دستورالعمل های جراح خود در مورد نحوه پوشیدن لباس پیروی کنید زیرا این به شما در دستیابی به بهترین نتایج ممکن کمک می کند.

 

مراقبت از اسکار

برای شما مهم است که از توصیه های جراح خود در مورد چگونگی مراقبت از زخم های خود پیروی کنید.  تعدادی تکنیک وجود دارد که جراح شما ممکن است توصیه کند که می تواند به بهبود زخم های شما کمک کند.  این شامل:

زخم را ماساژ دهید – باید صبر کنید تا قبل از امتحان این کار جای زخم کاملاً بهبود یابد.

استفاده از ورق های سیلیکونی ، ژل یا کرم روی جای زخم – انجام این کار پس از بهبودی زخم و ۶ ماه بعد از جراحی می تواند به کاهش ظاهر زخم کمک کند.

زخم های خود را از آفتاب دور نگه دارید – سعی کنید حداقل ۶ ماه از قرار گرفتن زخم های خود در معرض آفتاب خودداری کنید.

  نتایج

ممکن است کمی طول بکشد تا نتیجه نهایی جراحی خود را ببینید. پس از ۶ تا ۸ هفته ران های شما باید تا حدی بهبود یابد که بتوانید نتایج دائمی کامل لیفت ران خود را مشاهده کنید.  با این حال ، ممکن است یک سال طول بکشد تا همه چیز به طور کامل حل شود.  شما می توانید با حفظ وزن پایدار از طریق ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی سالم ، اثرات لیفت ران خود را حفظ کنید.

به یاد داشته باشید که بسیار مهم است که از مشاوره ویژه  پیروی کنید.

source:www.medbelle.com